onsdag den 8. september 2010

Ting at laere min datter

Der er en kvinde, Maggie Mason, på internettet, og som jeg synes at være åh så meget cool og klogt. Hun har for nylig skrev en liste med betegnelsen 20 Things I Wish I havde vidst på 20 og jeg elsker det. Jeg elsker det, fordi det er 20 ting, som alle kvinder bør vide, så hurtigt som muligt, fordi jeg havde forstået disse ting, selv i en alder af 16, ville jeg har flyttet gennem livet følelse langt mindre akavet og undskyldende.

Jeg trykte denne liste ud til min datter, som kun 10-måneder gammel. Jeg ønsker at putte det væk for hende, at vise det til hende, når hun er ældre, når livet begynder at få hårdt, smertefuldt og fyldt med dommen. Min drøm for Adeline er, at hun bruger så meget af hendes liv som muligt tilpas i sin egen hud, tilfreds med og tillid til, hvem hun er. Jeg ønsker hende til at forstå, at i sidste ende den måde, hvorpå hun mener om sig selv er virkelig alt, der betyder noget, fordi det påvirker alt andet - som hun bliver venner, som hun elsker, hvordan hun vælger at leve.

Efter at have et barn, blev det umuligt for mig ikke at tænke over, hvad jeg ønskede at instill i hende. I \ 've blevet helt klar over, at så en fyr kvinde, og en, der er hendes mor, jeg er bestemt til at være en yderst indflydelsesrig tal for hende. Og jeg holde tænker: "Hvad ønsker jeg hende til at lære fra mig?" Listen er episk lang, men et par ting straks flok til toppen og jo mere jeg tænker over det, jo mere klart nummer et bliver.

Vær modig.

Vær modig nok til at stole på dig selv, tro på dig selv og stå op for dig selv. For hele dit liv, vil du blive stukket på, af folk, begivenheder og vores kultur, som alle forsøger at svaje dig til at tro ting. Uanset om det er i klasseværelset bølle insisterer du ikke bære ret jeans, \ magasinet annonce formidle, at du ikke tynd nok, eller den sang, der foreslår at du \ "tilbage at røv op," der vil altid være nogen opmuntre dig til at mener, at deres budskab. Men hvis du er modig nok til at lytte til dig selv, og stole på, hvad du hører, vil du altid følge det rigtige budskab - din egen. Og det bedre ikke fortælle dig at \ "tilbage at røv op \" når som helst tidligere end 20 år.

Vær modig nok til at eje din plads i universet og aldrig undskylde for den plads, du tager op eller tror, en anden fortjener mere plads, end du gør, uanset deres status og resultater. Vi er alle ens, og har lige ret til alt.

Vær modig nok til at sige op, når du er mishandlet. Du er din ultimative beskytter. Den siger, er sandt - "Du får behandlet i livet din måde at undervise folk til at behandle dig." Når du giver folk mulighed for at mishandle dig, du lære dem, at det er okay at gøre det.

Vær modig nok til at komme ind i det ukendte, fordi det er der liv sker. Rejser, har et eventyr, gøre noget vanvittigt (jeg sagde skøre, ikke farligt!). Lad dit hjerte pause. Må ikke bare skridt uden for feltet, genopbygge det. Tage chancer. Bliv fortrolig med ubehageligt. Du får kun et skud på livet, så levende, Baby, levende.

Som jeg skriver dette til dig, på 31-års alderen, jeg er klar jeg også skriver dette til mig selv, at den pige, der ikke altid var meget modige, men da der en datter, er endelig at dyrke en række bolde. Så vær modig nok til at være en kvinde med virkelig stor cajones, fordi du vil lære de er et uvurderligt aktiv. Yup, endnu mere end din bryster.