tirsdag den 29. december 2009

Walking the Plank

OK, klart jeg har fået alt for mange projekter i gang, når jeg ikke kan skelne vinyl plankegulve fra vinyl beadboard. Afbud til Kate! Sikke en goof jeg.

Her er vinyl planke du ledte efter.
Det er lavet af et selskab kaldet Novalis. Det leveres i 4x36 strimler. Selv om det dækker det samme kvadratmeter i rummet som en 12x12 firkantet det gør det i en anden form.
Ord kan ikke beskrive, hvor meget lettere det er at arbejde med denne dimension heller. Jeg har lagt ned mere end min andel af vinylgulve, og dette var en af de letteste job nogensinde.
Folk kan snakke skrald om skræl og stok vinyl alle de ønsker, men jeg virkelig godt lide det her. Ja, kan det være billigt ud, men jeg tror ikke, det her er.
Jeg kan ikke fortælle dig hvor mange gange folk ville stå i spisesalen og kig i køkkenet og sagde: "Åh, du lægger træ ned." Først når de virkelig så ud - eller efter at jeg gjorde det ud - tog de mærke til det var vinyl. Selv da ville de fleste mennesker trimmet ned og røre ved det! Her er det i vores gamle køkken, så du kan se, hvordan det ser ned.

Wow! Jeg stadig savner det. Den gamle køleskab? Ikke så meget! Gulvet tjent os godt i mere end tre år. Det var behageligt at gå på, meget holdbare og nemme at rengøre. Jeg næsten græd, da jeg rippede det op til at starte Prepping for den nye porcelæn flise. Det er tyk, men du kan klippe det med et hjælpeprogram kniv. Endnu en god egenskab.

Og jeg kan ikke sige nok om, hvor meget bedre planke størrelse er at arbejde med end kvadratisk. Det gjorde at komme rundt om kejtet kanter, kabinet og døråbninger skabe meget let at håndtere.
Jeg tror både Lowe's og Home Depot bære det. (Og jeg er temmelig sikker på det er Lowe's, fordi jeg har lige set noget af det for nylig.) Det er sådan noget som 98 cent en kvadratfod. De sælger både æsker med 30 og i de enkelte bånd, som kan være temmelig praktisk.
Det er lidt pebret for vinyl, overvejer du kan få nogle sorter af porcelæn på, at pris og endnu billigere, men det er det værd.

Det leveres i to nuancer, det ene er den mørkere af de to. Den anden er mere af en lysere farve egetræ. Jeg har stadig næsten en hel kasse med det, og jeg diskuterer, om dette ikke kunne være en god mulighed for vaskerum gulvet - når jeg kommer rundt til erstatning af crappy flise dernede.