søndag den 8. november 2009

BBAW: Hvordan laeser du?


Tillykke til Lee Wind for jeg er her, jeg er mærkelig, Hvad fanden læser jeg for at vinde BBAW pris for Bedste LGBT Blog. Hvis du ikke har besøgt hans hjemmeside bør du tjekke det ud.
Nu, en hurtig tesen fra BBAW.
Har du snack, mens du læser? Hvis ja, foretrukne læsning snack?
Jeg er ikke over at spise, mens jeg læste, men jeg er ikke \ "snack \" som jeg ville på film. Jeg tager en bog med mig næsten overalt jeg går. Hvis jeg sætter mig ned for at spise frokost eller drikke en kop kaffe, jeg åbner min bog. Jeg går ud til coffee shops bare at sidde og læse i et stykke tid. Mens der, nyder jeg en Mokka.

Har du tendens til at markere dine bøger som du læser, eller har idéen til at skrive i bøgerne forfærde dig?
Da jeg var studerende, jeg markeret som en gal. Nu har jeg sjældent nogensinde sætte et mærke i en bog. Jeg ved, det er helligbrøde anses af nogle, men jeg kan lide bøger, som er mærket op. De er ligesom at læse en bog, og hvad en anden læser mente om bogen på samme tid.

Hvordan holder du din plads, mens du læser en bog? Bogmærke? Hund-ører?
Jeg vil dog-øre i en nødsituation, men jeg plejer at bruge den lille bogmærker, at boghandlen giver dig. Dem, eller kvittering fra biblioteket. Jeg skal bruge en lille seddel i hånden. Med en hardback, bruger jeg indersiden af dækslet.

Om bogen flade åbne?
Værre. Meget værre. Jeg gange bogen i halv ofte brud på rygsøjlen. Bare med paperbacks. Du kan ikke gøre dette med hardbacks. Hvis du kunne, ville jeg nok.
Fiction, non-fiction, eller begge dele?
Jeg har læst begge, meget mere fiktion end ikke.

Papir eller lydbøger?
Jeg abonnerer på Audible.com sidste måned, og jeg forsøger at komme ind i lydbøger. Jeg tror ikke, de er ved at blive en lidenskab.

Er du en person, der har tendens til at læse til udgangen af kapitler, eller er du i stand til at sætte en bog ned på noget tidspunkt?
Jeg læste til slutningen af et kapitel, eller i det mindste til en pause. Hvis middag er nødt til at vente et minut eller to, så middagen er nødt til at vente et minut eller to. Hvis de telefonen ringer, vil maskinen samle det op.

Hvis du støder på et ukendt ord, skal du stoppe for at se det op med det samme?
Jeg har aldrig i mit liv stoppede med at læse til at slå et ord op. Jeg har markeret dem og gået tilbage senere for at se dem op.

Hvad er du i øjeblikket læser?
Blod og Thunder en non-fiktion bog om Kit Carson og erobringen af den amerikanske West.

Hvad er den sidste bog du har købt?
Jeg gik bare shopping for bøger i aftes. Jeg købte City of Thieves og fire andre.

Er du den type person, der kun læser en bog på et tidspunkt, eller kan du læse mere end én ad gangen?
Jeg går gennem faser af hver. I øjeblikket har to bøger på vej hen.

Har du en favorit tidspunkt på dagen og / eller sted at læse?
Mit favorit sted at læse, er en tilfældig café. Min favorit plejede at være tilbage gårdhave af Just Desserter på Church Street i San Francisco. Lukket nu. Dag, hvis jeg kunne hente nogen i verden, jeg vil tage en tilfældig cafe i Paris på en regnfuld sommerdag.

Foretrækker du serie bøger eller stå alene bøger?
Jeg foretrækker gode bøger. Serie eller stå alene gør nogen reel forskel for mig.

Er der en bestemt bog eller forfatter, at du finder dig selv anbefale igen og igen?
Dette ændrer sig hele tiden. Det forløbne år har jeg været skubber Halvdelen af en gul sol en næsten alle jeg kender.

Hvordan kan du organisere dine bøger? (Efter genre, titel, forfatterens efternavn, osv.?)
Læste og ulæste. Hvert par år er jeg sætte alle mine bøger i middagsbordet, sortere dem og reshelve dem af forfattere efternavn. Det varer ikke længe.


Full Disclosure: Det billede kommer fra Paris Breakfasts.