mandag den 28. september 2009

Favorit Blogs: Soulemama

Amanda Soule er en TypePad blogger og forfatter, og en drivende kraft i den TypePad samfund. Vi gjorde en hurtig Q & A med hende om hendes blog, hendes seneste bog, og som i TypePad verden, du bør holde op med!

Q: Hvor længe har du været blogge med TypePad?
A: Jeg har været blogge med TypePad siden februar 2005.

Q: Hvad fik dig til at vælge TypePad som en blogging platform?
A: Jeg begyndte faktisk at blogge inden da med en anden platform, men flyttede til TypePad, så jeg kunne have mere kontrol over udseendet af min blog. Evnen til at tilpasse min blog så meget som jeg gør med Typepad er virkelig vigtigt for mig (og jeg ved, der er en masse jeg har ikke engang udnyttet i endnu!).

Q: Hvordan er din blog og din bog hjalp hinanden til at blive en succes?
Jeg tror, de har arbejdet sammen godt - folk synes at både ført til mine bøger fra bloggen, samt bragt til bloggen fra de bøger! Bloggen, er imidlertid, hvor \ "det hele begyndte \" så at sige - det er gennem den blog, som jeg oprindeligt blev kontaktet af en forlægger og begyndte at skrive bøger. Den blog har fortsat (næsten hver dag i fire og et halvt år!) At bevæge sig på sin egen tur, men det er også blevet et rum, hvor jeg kan dele nyheder, opdateringer og samtaler i forbindelse med bogen projekter jeg arbejder på. For nylig med udgivelsen af Handmade Home, har jeg gjort en lille smule "bag kulisserne" stillinger om bogen, der har været en rigtig sjov måde at bygge bro over den blog og bøger.

Sp: Er der nogle cross-stillinger (så at sige) med din blog og din bog? Indhold, der har udviklet sig fra den ene til den anden og "bygges bro over den kløft", som det var?
Ofte vil blogindlæg være en hoppe off point for noget, som senere ender i en bog projekt. Og helt sikkert, er at skrive den blog er blevet en utrolig daglige praksis skriftligt sig selv, så den giver næring til de bøger på den måde.

Q: Hvad er din yndlings kommentar / interaktion fra en ny person, du har haft gennem din blog?
A: Det er altid en godbid og en sød overraskelse at finde ud af, at en person jeg respekterer og beundrer er en læser af min blog. Jeg har \ "met \" så mange smukke mennesker over hele verden gennem denne verden for at blogge - det er fantastisk, virkelig, hvordan blogging har magt til at skabe forbindelser og samfund i de måder, som det gør. Jeg er så taknemmelig for det.

Q: Hvem ville du anbefale, at folk, der kan lide din blog kan du følge på TypePad?
Jeg har faktisk ikke læst en masse af blogs, som det meste af min tid på nettet bliver brugt skrive, arbejde, og blogging! Kind of ironisk, jeg kender. Men jeg har læst et par - en blanding af venner, som jeg elsker at tjekke ind på, og et par, der inspirerer mig så meget, jeg bare nødt til at se på hver dag. Her er nogle TypePad blogs, at læserne af mine måske gerne også:
Angry Chicken, Ali Edwards, Elsa Mora, Beauty, der bevæger sig, æbler til Poppy Anne, Sy befriet, House Wren Studio, og The Little Travelers.