onsdag den 27. januar 2010

Muslingeskaller og andre Jeweled ting i Broderi

En rigtig sød dame, der bruges til at købe hos mig, da jeg var engroshandel, ringede til mig omkring to uger siden og spurgte, om fem af en muslingeskal jeg havde gjort for hende før - jeg fortalte hende, jeg havde indstillet det, hvilket betyder, at jeg havde smidt i papirkurven den mønster.

Det virkede ikke, da hun tilbød at sende mig et billede - så jeg aftalte, som faktisk er jeg stadig havde det billede, jeg selv, og derefter fundet den fil med mange mange mønstre til disse skaller og fisk og andre havdyr critters, osv. Jeg har i løbet at binge fra omkring 8 år siden.
Anyway, søgte jeg gennem filen og finde ud af ting jeg havde glemt, at jeg kan beslutte at genoplive snart. Jeg havde startet med antikke fisk smykker, og derefter udviklet sig til en af mine avocations - de muslingeskaller. Havbiologi har stor fascination for mig.
Jeg tog frihedsrettighederne her, selv i, at jeg malede dem med lyse pastelfarver i \ "caribiske farver, \", og i de fleste tilfælde, tilføjede \ "juveler. \" Den kammusling Shell har et fint drys af perler, som jeg hæftet på model, jeg arbejdede med renæssance glitre. (Maleri dette Shell er emnet også af en stilling jeg netop færdig på min anden blog - Freebies, osv., der beskæftiger sig med malerpensler.)
Den lyserøde og gule kammusling skallen er faktisk den nøjagtige farve af den i \ "det virkelige liv. \" Jeg har en dejlig stor bog blandt mine andre bøger på skaller, og det glædede mig til at finde denne ene. Jeg selvfølgelig også gjorde det i aqua, og tilføjede perler.
Det grønne træ sneglen er faktisk meget meget grønt, så jeg slags ad-libbed med farve og gjort det mere ligner en Sea Shell, som jeg virkelig godt lide formen - og tilføjet et par perler. Når der er muslingeskaller, kan der også være papegøjer - denne ene var tilpasset fra et smykke! Det var sjovt at sy, men jeg vil ikke male det kommercielt - for svært at tegne! Oh well. Tilbage nu at male mexicanske fliser og Talavera kors. Skallerne var en forfriskende pause fra \ "arbejde. \"